Bay of island(Paihia and Cape Reinga) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Milou Verhoeven - WaarBenJij.nu Bay of island(Paihia and Cape Reinga) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Milou Verhoeven - WaarBenJij.nu

Bay of island(Paihia and Cape Reinga)

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

10 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoooiii!!

I loveee the roadtrip!! We zijn donderdag avond dus vertrokken en zijn richting het noorden gereden richting Paihia! De eerste stop was in het plaatsje Whangarei, waar we op de parkeerplaats met zn 4e in de auto hebben geslapen, lang ons op de parkeerplaats stond nog een auto, dus wij wouden natuurlijk weten wat voor mensen daar in zaten! Maar we hadden dus een live porno showw!! want het was even een vluggertje op de parkeerplaats!! Wij allemaal hartstikke nieuwschierig dus en zaten door een kiertje van het raam te gluren! hahaa!
De volgende ochtend werden we wakker en de enige die goed geslapen hadden waren marieke en ik(wij zaten natuurlijk voorin)!
We besloten om verder te rijden richting Paihia! Toen we in Paihia aankwamen waren we aan het zoeken naar een mooie plek om te kamperen, maar het viel niet echt mee omdat je bijna nergens mag staan en het was al redelijk donker! Dus zijn we naar een campingplek gestuurd! Op de camping hadden we taken verdeeld! Inge en Anna zouden voor het eten zorgen en Marieke en ik de tentjes opzetten en luchtbedden oppompen!(wat niet echt meeviel) Wij waren natuurlijk van die NERDSSS die het luchtbed buiten de tent opbliezen en natuurlijk niet snapte dat het luchtbed groter was dan de opening van de tent! Dus ik het luchtbed dubbelvouwen en marieke in de tent gaan staan om het er proberen in te trekken! maaarrr intussen zat Marieke dus klem HAHAHA! we pisten bijna in ons broek van het lachen!
Ook hadden we gelukkig lekker kunnen douchen op de camping want daar waren we wel aan toe naar al dat rijden!
We vertrokken rond 11 uur van de camping en gingen op zoek naar een mooi plekje om wild te kamperen voor de volgende nacht! We besloten het te gaan proberen bij the Hururu Falls! maar het was nog vroeg dus we besloten er eerst een childagje van te maken! dus lekker aan het water gelegen bij de watervallen en rond 5 uur wouden we de tenten op gaan zetten, maar kwamen we er ook achter dat we weleens weggestuurd zouden kunnen worden! Marieke en ik zouden deze avond voor het eten zorgen, maar bedachten om eerst maar even rond te rijden of we geen beter plekje konden vinden voor onze tenten! Wij naar een priveterrein van boeren helemaal in de bergen gereden en gevraagd of we daar op hun land(ong 50 voetbalvelden aan grond) mochten staan! De mensen waar we het aan vroeger waren heeel aardig, maar we konden daar niet staan omdat het een priveterrein/park was! Maar de man wist een betere plek! Wij al bang dat we WEEERRR naar een camping werden gestuurdd! Maar neeeee, hij bracht ons naar zn broer! Die had een huisje met genoeg grond midden in het centrum van Paihia waaar we onze tentjes mochten opzetten LUCKY WEE!!! echt we waren zo blijjj! Dus Marieke en ik eerst achter de man aanrijden naar de plek en daarna Anna en Inge opgepikt, die natuurlijk echt dachten, waarrrr zijn die chickss!!???? Toen we bij de plek aankwamen vroegen ze al meteen of we mee wouden barbequen en ze showde ons de wc enzo! echt zoo aardig! Wij daar een lekkere Thaise salade gemaakt en van gesmult, We mochten ook nog de visbbq proeven, iets van Krab ofso!! Die avond gingen we even kijken of we goed konden stappen in Paihia en zijn we naar een beachhouse geweest! Mooi strandtentje! de rest van Paihia's uitgaansleven viel tegen! We hadden een wijntje gedronken en zijn daarna terug gegaan naar onze tentjes! Die ochtend hebben we alles weer ingepakt en zijn we verder gereden naar Cape reinga het noordelijkste puntje van nieuwzeeland! Echt supeerrr mooi! Hier kwamen de pacific ocean and the Tasman ocean bij elkaar! Maar hier konden we nergens kamperen of slapen in een hostel of wat dan ook! Dus reden we weer terug, en kwamen we erachter dat we bijna geen benzine meer hadden, maar we reden in de bergen en de eerste/laatste benzine pomp was verr weg! heeel slim van ons, maar gelukkig hebben we het gehaald! We kwamen aan in het plaatsje Hourora(weet niet of ik het nu goed schrijf, want doe het ff snel uit mn hoofd haha dus pap als je de plaatstjes allemaal gaat opzoeken weet je dat vast, de rest klopt wel precies!!)
Hier hebben we onze tent gewoon neergeknald naast de weg aan de zee boven op een berg! We zouden noodles eten als avondeten maar het water raakte maar niet aan de kook en het waaide! Dus stonden we met zn 3e met kleedjes om marieke en de pan heen! Hier hebben we nog hele leuke fotos van!! echte avonturiers! konden nog geen vuurtje krijgen voor het eten! dus het werden meer knapperige smaakloze noodles met lauw water en een boterhammetje!! maja dat hoort erbij! We hadden al een plan gemaakt om de volgende dag de car te pimpen! maar het regende! dus besloten we om maar snel verder te gaan! We wouden doorrijden naar Auckland maar kwamen in een plaatsje aan ergens 30 km voor Auckland! waarvan we allemaal nog aan het twijfelen zijn over de naam!! Wij dus off road, naar een beach ofso zoeken beetje weg van de mensen! Hadden we iets gevonden, maar dat was ook een soort priveterrein! en daar was de scoutingclub, we besloten de tent toch maar op te zetten! Toen kwamen er een vrouw en een man aan waarvan de vrouw zei dat we daar niet mochten staan blah blah! echt een BIATCHHH was het! dus wij onze tent naar het zand gesleept, want ja dat was natuurlijk niet HAARRR terrein en er stond nergens een bord dat we daar niet mochten kamperen! we wisten al dat er security langs zou komen daarom besloten we eerst te koken en daarna de luchtbedden op te blazen! Het koken was nog een minder succes dan de avond ervoor! Het water werd wel warm, wij de pasta erin doen maar het duurde ong 45 min voor die pasta een beetje eetbaar werd! Toen gingen we de pasta in een plastic bak doen(hebben natuurlijk maar een pan) Maar inmiddels was het vuur uit en kregen we het niet meer aan! Dus de kleedjes kwamen weer tevoorschijn! Na ong 3 uur begon ons eten ergens op te lijken! Toen het bijna klaar was kwamen er 2 politie mannen aangelopen en echt met de reactie WHATTT ARE YOU DOINNNN???????????????? want wij stonden daar natuurlijk met die kleden in een hoekje achter een muurtje waar zo weinig mogelijk wind was! en zij dachten dus echt.. Wat hebben hun te verbergen! Dus wij dachten okeeee we gaan heel aardig doen!! Oooh we are cookingg our diner!! dus die politiemannen superhard lachen! En wij zagen de bui al hangen dat we weg moesten! MAAAARRR we mochten gewoon BLIJVEN STAANNN:D!!!! Yeaaahh ze zeiden ook nog dat we beter de tentjes weer op het gras van de scouting konden zetten omdat de zee hoog kon worden savonds en ze gaven ons hun nr voor als die vrouw, die dus de politie had gebeld met een klacht; weer begon te zeuren!! Allemaal sjansen met ons die politiemannne! en toen zeiden ze nog dat ze om 11 uur klaar waren met werk dus dat we voor die tijd moesten bellen als er wat was en dat ze wel wat bier zouden komen brengen als we een party wouden haha!! echt te geweldig verhaal! Dus wij om 11 uur die mannen gesmst! Finished work? We're Thirsty!! Dus zei terug smsen en ze wouden echt komen maar waren nog aan het overwerken! Dus wij dachten smoesje! En vandaag waren we dus vertrokken, terug naar Auckland om weer te douchen! wat we dus alleen de 1e dag op de camping gedaan hadden! BAHH.. voelde me zo vies en plakkerig en zout van de zee en weer opgedroogt etc hahaha! Nu dus een lekkere douche gehad! maar het grappige van alles! Die politiemannen hadden nog gesmst of we er vnv nog waren en dat ze dan wel om 11 uur klaar waren en dat ze een betere kampeerplek wisten hahah KAN TOCH NIET!!!!
Zoooo ik heb weer genoeg getypttt!
We zijn hier vanaf half 2 ofso en gaan vnv denk ik ff stappen hier bij la cassette, ons favo tentje! en het is thuesdaynight duss freee drinks!! zijn the dutchiess altijd voor in hee!! Dus het word of eentje niet drinken en verder touren naar een kampeerplek, of in de auto slapen!
Majaaa we willl seee
jullie horen het snel
We gaan iig verder richting het zuiden! Naar Coromandel, Taupo, Rotorua, Raglan!!! En natuurlijk blackwaterrafting in Waitomo!! hebben al een adres daar van onze KIWI friends dus mogen daar Crashen in Waitomooo!! AWESOMEEEEE
nouuu
CIAAAAAAAOOOOOOOOOO
xxxxxxxx

• 10 Februari 2009 - 07:51

Rob:

cavia!!

ik heb geen tijd om heel je verhaal te lezen nu, maar volgens mij heb je het nog erg goed naar je zin!

kspreek je een volgende keer wel weer!!

xx Rob

• 10 Februari 2009 - 12:33

Grace:

Super leuk verhaal.Ik zou wel willen ruilen.Hier is het slecht weer .het sneeuwt en het waait hard.Dus wij blijven maar bij de kachel.groetjes grace

• 10 Februari 2009 - 19:26

De Dochter Van Grace:

Nou milauke wat een verhaal zeg heb er wel een uur over gedaan om het te lezen...hahah dadelijk heb je niks meer te vertellen als je terug bent!;) Maar goed om te weten dat jij het daar zo goed hebt! echt lekker een beetje touren met de car en alle mooie plekjes te zien en leuke dingen mee te maken zonder die auto kwam je vast niet op die parkeerplaats;) haha...
    Veel plezier honey!
    Kus

• 11 Februari 2009 - 18:07

Anneke:

Haha wat een verhalen allemaal! Zo te lezen vermaak jij je wel.. Leuke fototjes ook! Zet er maar weer snel nog meeer bij!

Geniet ervan! Kus!

• 15 Februari 2009 - 21:53

Danny :

Gullie spoort echt nie!

Sjonge jonge, dit is echt weer iets voor jou, milauw! Wat een verhaal.Nog effe en dan heb je een baan bij de zeelandse pliesie!Ha,ha. Ik blijf je volgen.Dus blijvuh schrijvuh!!! Toedeledokie en een knuffel van Levi!

• 16 Februari 2009 - 16:03

Mieke:

Hey Milou!
    Wat een verhalen weer zeg, echt leuk! Leuk ook om te lezen, zie je al helemaal voor me!

Veel plezier en ik wacht op je nieuwe verhaallll!!

Liefs Mieke