Avonturier! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Milou Verhoeven - WaarBenJij.nu Avonturier! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Milou Verhoeven - WaarBenJij.nu

Avonturier!

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

12 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Westport

Speciaal voor robin is hier mijn volgende bericht!!(haha nee schatje je hebt gelijk is al veel te lang geleden maar heb ook zoveel te vertellen en zat midden in de bergen dus geen internet, geen bereik, GEEN DOUCHE niksss)

Ik zit inmiddels in Westport, wat niet een heel boeiend plaatsje is!
Heb in wellington 2 jongens leren kennen! Sem uit amsterdam en Alex uit Engeland! Ik reis nu met de kiwiexperience, en af en toe pak ik een local bus om naar bijvoorbeeld plekken als het Abel Tasman national park te kunnen! De eerste dag dat ik op het zuidereiland was kwam ik Sem en Alex dus weer tegen in de bus, wat we allemaal totaal niet verwacht hadden! Vanuit Nelson heb ik met hun besloten om 2 dagen te gaan kayaken in het Abel Tasman national park! Wat echt superrr was! Heel mooi weer en een geweldig uitzicht! wat een mooie natuur heb je hier! Daarna ben ik 3 dagen gaan wandelen alleen door de rest van het national park! En ben ook nog naar de Golden bay, Takaka, Collingwood en Cape farewell geweest! SUPERR! Moest alleen wel al mn spullen en eten meenemen voor die 7 dagen, de rest avn mn rommel had ik achtergelaten in het hostel in nelson! Was zo blij dat ik na al die dagen eindelijk weer kon douchen! want dat kan dus ook nergens tijdens zon track!
Al de plaatsen zeggen jullie waarschijnlijk niks, dus pak even kaart van nieuw zeeland erbij! dan krijg je een beetje een indruk;)!
Toen ik in Takaka was kreeg ik een telefoontje van Sem en Alex of ik met hen mee wou naar the Nelson lakes om daar weer een track van 4 dagen te doen! Daar had ik wel zin in want zou toch die richting in gaan! We hadden in eerste instantie allemaal niet verwacht dat we elkaar nog tegen zouden komen! Nu ben ik nog steeds met hun en het is echt hartstikke gezellig!! We hebben net een 3 daagse track gedaan in het national park bij de nelson lakes! Het zou eigenlijk 4 dagen duren, maar vanwege het slechte weer hebben we ons plan moeten veranderen!
De eerste dag was heel zwaar, we hebben 8 uur moeten lopen de bergen op en af! wat heel zwaar was maar wel heel mooi! Het regende wel even! En we moesten over bijna alleen maar losliggende rotsblokken! We hebben die avond buiten gekampeerd maar het was zoooo koud! de volgende ochtend toen we wakker werden SNEEUWDE HET!!!! MY GODDD!
Daarom moesten we dus ons plan changen! Die dag was nog veel zwaarder en we hadden allemaal wel even zoiets van Fackk waarom doen we dit! maar uiteindelijk als je het dan weer gered hebt voor die dag en de volgende hut bereikt hebt(zeiknat, ijskoud) heb je zon goed gevoel!! Die dag hebben we ook iets van 12 rivieren moeten crossen! dus mn schoenen waren ook nog eens zeiknat! De 3e dag hebben we gelukkig maar 4 uur moeten lopen door de bossen, zijn we in de regen gestart en in de zon geeindigd! We gaan morgen naar Greymouth, daar gaan we 2 dagen de Arthus Pass doen! en daarna verder richting het zuiden richting een ander Lake en richting Frans Josef! Ik Queenstown en een plaatsje daaronder ga ik op zoek naar werk!!

Oja iedereen die me geprobeerd heeft te bellen, ik heb echt maar 1 dag in de week dat ik bereik heb en dat is zodra ik in een hostel ofso zit! In de bergen is no signal! geen electriciteit, geen warm water, helemaal nikss! dus im sorry! Hoop dat al mn smsjes en mailtjes aankomen!

How's life in nederland?

Hier is het weer trouwens ook niet mooi meer! het regent veel en we lopen de meeste tijd in onze lange kleren! hebben alleen in de Abel Tasman mooi weer gehad!

Ik lust al ik terug kom geen noodles meer of cup a soup of muesli barss haha die eet ik hier dus elke x met die tracks!! Vnv een lekker pastatje! Verheug me er echt op!
Ik ga proberen wat fotos te uploaden naar facebook maar weet niet of ik het nog red
Anders komen die snel!

Hoop dat julie weer een beetje op de hoogte zijn:)

Dikkeee kus

  • 12 Maart 2009 - 07:21

    Rob:

    hamster! was echt leuk je weer ff gesproken te hebben net! als het daar te koud is moet je maar ff hierheen komen, hier is het nu lekker 33 graden ;)

    veel plezier nog!

  • 12 Maart 2009 - 12:39

    Kyra:

    hamster!!

    ooh ik vind het echt zo tof om je verhaal te lezen! takaka was 1 van mijn lievelings plaatsjes! en de nelson lakes zijn mooi he?! wel fucking veel van die aalen in die meren dus pas op! niet dat het nu nog zon mooi weer is om te gaan zwemmen maar toch!
    wel heel fijn dat je weer 2 mensen tegen bent gekomen waar je mee verder kunt reizen...
    Super trouwens dat je zoveel tracks doet zeg! dat lopen is echt wel zwaar hoor en inderdaad dat je dan helemaal niks hebt! goedzo meid!

    ik ben benieuwd naar de fotos!

    Dikke kus!

  • 16 Maart 2009 - 13:42

    Robin:

    thanxxx girlll!
    Ik mail je snel!!
    LAFYA(L)

  • 14 April 2009 - 17:08

    Danny:

    He Milou,

    kom es uit die bush man en laat eens iets horen.

    Gr Danny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Westport

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2009

Australie/ Indonesie

07 Mei 2009

impulsief

15 April 2009

3 maanden langer Nieuwzeeland

12 Maart 2009

Avonturier!

27 Februari 2009

Op het zuidereiland
Milou

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 11833

Voorgaande reizen:

21 Januari 2009 - 06 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: