Op het zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Milou Verhoeven - WaarBenJij.nu Op het zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Milou Verhoeven - WaarBenJij.nu

Op het zuidereiland

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

27 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Picton

ik ben vandaag op het zuidereiland aangekomen! En weet nu al dat ik het geweldig ga vinden hier! het is echt heel mooi hier tussen de bergen! Verder gaat het met me zelf ook goed! Heb alleen een paar dagen gehad dat ik een beetje down was omdat het niet helemaal mee heeft gezeten met school en ik dus niet ben toegelaten waar ik heel erg van baal! Morgen gaan we splitsen! dit is dus ons laatste avondje! Vandaar dat ik ook even snel alle fotos wil uitwisselen! Onze car charlie nemen marieke en anna nog 1,5 maand mee en verkopen ze daarna!! En de opbrengst ervan verdelen we, maar hebben nu alvast een voorschot! Ik heb vandaag een ticket voor de kiwiexperience geboekt! dat is de bus hier waarmee je heel nieuwzeeland door kunt reizen! hierdoor leer ik vast heel veel nieuwe en leuke mensen kennen en ook heel veel van het zuidereiland! Morgen ga ik naar het noorden! Naar het abel tasman national park en ga daar minstens 3 dagen wandelen! Dus moet ook nog mn hutjes boeken morgen, maar dat doe ik in een ander dorpje! Inge reist ook nog die kant op! Wel met een andere bus, maar daar ga ik sowieso een dag mee wandelen en die gaat daarna verder! Allemaal wel erg spannend dus! En anna en marieke gaan richting christchurch! Ik ben ook al een beetje op zoek naar werk maar moet nog ongeveer een week op mn IRD(belastings) nummer wachten! Echt wat een gedoe hier zeg, je denkt met een visa kan ik alles maar nee hoor je moet nog zoveel regelen en er zijn nu niet heel veel baantjes! Daarom ben ik ook nu al op het zuidereiland, omdat hier waarschijnlijk mee banen zijn en ik ook denk dat ik het zuider eiland mooier ga vinden! Het weer is hier verder niet zo fantastich, want het waait best hard en het is niet warmer dan 20 graden! de laatste week heeft het veel geregend! Maar ik mag absoluut niet klagen!! Ook heb ik de tongariro crossing gedaan! Echt heeel erg mooi maar ook heel zwaar! Een wandeling van 7 uur in de bergen van the lord of the rings! Het weer was eigenlijk te slecht, maar het ging dus op het nippertje door! De tocht was daardoor heel zwaar en we werden bijna van de berg afgeblazen! Gelukkig klaarde het rond 11 uur op(toch begon om 8 uur) En toen zagen we hele mooie vulkaanbergen en zwavelbaden, rotsen, gebergtes echttt zo mooi! Zou echt iedereen eens moeten zien, hoe mooi de natuur hier is!! Nou ik ga er nog een gezellig laatste avondje van maken met de Chickss! En spreek iedereen snel weer!

Dikke kuss

  • 27 Februari 2009 - 09:49

    Kyra:

    Jammer dat het bij de tongoriro crossing minder weer was..Maar waarschijnlijk heb je nog wel een hoop dingen daar kunnen zien, vet heftige sfeer hangt daar he! tenminste dat vond ik wel.. DUISTERR! maar je zult vast nog super mooie dingen gaan zien op het zuidereiland! als je bij het abel tasman park bent moet je ook even naar takaka gaan.. daar heb ik een tijdje gezeten en het is daar echt super! ook van die rivieren waar je met lianen in kunt springen! en de farewell spit is daar ook in de buurt.. ook erg gaaf! nou meisje veel plezier en ik hou je site in de gate!

    kusss

  • 27 Februari 2009 - 18:59

    Robin:

    Yeuuh!Eindelijk weer een verhaaltje van je..Zal wel raar zijn dat jullie nu niet meer met zijn 4e reizen..en dat je afscheid moet nemen van je o zo mooie carr...hahaha! Je komt vast nog heul veul andere mensen tegen...spreek je snel
    Dikke kus x

  • 28 Februari 2009 - 12:20

    Paul:

    hee Verhoeven lekker schatteke van me!
    Jammer dat je niet bent aangenomen in maastricht maar je krijgt vast wel weer nieuwe ingevingen voor je toekomst in dat mooie land! Wederom fijn om te horen dat het goed gaat met je! Wij hebben hier net een week carnaval op zitten was weer gezellig! Dat is wel echt mooi zeg, dat landschap van de lord of the rings dat is echt cool! hee schat geniet ervan! xxx Verhagen

  • 11 Maart 2009 - 11:56

    Robsnor:

    milauuu word het niet eens tijd voor een nieuw verhaaltje ;) iedere keer die teleurstelling als ik weer kijk..:'(
    Kusssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2009

Australie/ Indonesie

07 Mei 2009

impulsief

15 April 2009

3 maanden langer Nieuwzeeland

12 Maart 2009

Avonturier!

27 Februari 2009

Op het zuidereiland
Milou

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 11833

Voorgaande reizen:

21 Januari 2009 - 06 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: